خنده ی حلال

بانک لطیفه های حلال

خنده ی حلال

بانک لطیفه های حلال

خنده ی حلال
پیوندهای روزانه

روستائی ساده دل

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۵:۴۴ ب.ظ

چنین گویند که مردی روستائی به بغداد آمد و بر درازگوشی نشسته بود و بزی را که زنگوله در گردن او محکم بسته بود به دنبال او همی دویده سه طرار نشسته بودند. یکی گفت: بروم و آن بز را از روستائی بدزدم و بیاورم. 

دیگری گفت: این سهل من جامه‌های او را بیاورم.
پس از آن یکی بر عقب روستائی روان شد چندان که موضع خالی دریافت زنگوله از گردن بز باز کرد و بر دنبال خر بست، خر دم همی جنبانید و روستائی گمان می‌برد که بز برقرار است. طرار دوّم بر سر کوچه‌‌ای ایستاده بود چون روستائی برسید گفت: عجب مردمانی هستند این روستائیان که زنگوله بر گردن خر می‌بندند، او بر دم خر بسته است. روستائی به عقب نگریست و بز را ندید فریاد برآورد که بز را که دید؟
طرار گفت: من مردی را دیدم که بزی داشت و بدین کوچه فرو شد.
روستائی گفت: ای خواجه لطف کن و خر من نگاه دار تا من بز را پیدا کنم.
طرار گفت: برخود منّت دارم و من مؤذن این مسجدم، زود باز آی که منتظر خواهم بود.
روستائی فرود آمد و به کوچه فرو رفت و طرار خر برد.
آن طرار دیگر بیامد اتفاق چنان افتاد که بر سر راه روستائی چاهی بود مرد طرار بر سر آن چاه نشست و چندانکه روستائی برسید مرد طرار شروع به فریاد کرد و اضطراب نمود. روستائی گفت: ای خواجه ترا چه رسیده است، خر و بز من برده‌‌‌‌اند و تو فریاد می‌‌کنی؟
طرار گفت: صندوقچه پر از زر از دست من در این چاه افتاده و من نمی‌‌توانم در این چاه بروم. ده دینار زر سرخ می‌دهم اگر تو صندوقچه‌ی من بیاوری، پس روستائی با خود گفت: ده دینار زر سرخ بستانم و صندوقچه این مرد برآرم پس روستائی جامه برکشید و بدان چاه فرو شد طرار جامه روستائی برداشته و برد.
روستائی از اندرون چاه فریاد می‌کرد که در این چاه هیچ نیست اما کسی جواب نداد. روستائی را در بن چاه ملال گرفت و خود بالا آمد چون نگاه کرد طرار را و جامه را ندید و چوب برگرفت و برهم می‌زد. مردمان گفتند این روستائی دیوانه شده گفت: نه پاس خود می‌دارم مبادا که مرا نیز بدزدند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۴
مجید کمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">