خنده ی حلال

بانک لطیفه های حلال

خنده ی حلال

بانک لطیفه های حلال

خنده ی حلال
پیوندهای روزانه

چقدر حاجی کم است

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۵:۳۷ ب.ظ

موسم حج بود، امام سجاد(ع) نیز به مکه مشرف شده بودند، یکی از همراهان آن حضرت نگاهی به صحرای عرفات انداخت، دید چندین هزار هزار نفر از مردم درآن صحرا موج می‌زنند، با خوشحالی به امام(ع) عرض کرد: 

الحمدالله، چقدر امسال حاجی زیاد است! 

امام(ع) در جواب فرمودند: چقدر فریاد زیاد است و چقدر حاجی کم است؟!
آن شخص می‌گوید: من نمی‌دانم امام چه کرد و چه بینشی به من داد و چه چشمی را در من بینا کرد، که یک وقت به من فرمود: حالا نگاه کن. تا نگاه کردم، دیدم صحرایی است پر از حیوان، یک باغ وحش کامل، فقط یک عده انسانها هم در لابلای آن همه حیوانات حرکت می‌کردند، حضرت فرمودند: حالا می‌بینی باطن قضیه این است.
آری انسانی که جز مانند یک حیوان و چهار پا به غیر از خوردن و خوابیدن و عمل جنسی چیز دیگری نمی‌فهمد این اصلاً روحش یک چهار پا است.[1]
[1] . شهید مرتضی مطهری، انسان کامل، ص 15 و 16.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۴
مجید کمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">