خنده ی حلال

بانک لطیفه های حلال

خنده ی حلال

بانک لطیفه های حلال

خنده ی حلال
پیوندهای روزانه

گریه، به زور سنگ

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۳۳ ب.ظ

یکی از طلاب نجف که اهل یزد بود، نقل می‌کرد: که در جوانی، سفری پیاده از راه کویر به خراسان رفتم. در یکی از دهات نیشابور، مسجدی بود و من چون جایی را نداشتم، به مسجد رفتم. 

پیشنماز مسجد، آمد و نماز خواند و بعد منبر رفت. در این بین، با کمال تعجب دیدم: فراش مسجد، مقداری سنگ آورد و تحویل پیشنماز داد. وقتی روضه را شروع کرد، دستور داد چراغها را خاموش کردند، چراغها که خاموش شد، سنگها را به طرف مستمعین پرتاب کرد، که ناگهان صدای فریاد مردم بلند شد.
چراغها که روشن شد، دیدم سرهای مردم مجروح شده است و در حالی که اشکشان می‌ریخت، از مسجد بیرون رفتند.
رفتم نزد پیشنماز و به او گفتم: این چه کاری بود که کردی؟!
گفت: من امتحان کرده ‌ام، که این مردم با هیچ روضه ‌ای گریه نمی‌کنند، و چون گریه کردن بر امام حسین(ع)، اجر و ثواب زیادی دارد و من دیدم که راه گریاندن اینها، منحصر است به اینکه سنگ به کله ‌اشان بزنم، از این راه اینها را می‌گریانم!
این منطق افرادی است که عملاً معتقدند: هدف وسیله را مباح می‌کند. هدف، گریه بر امام حسین(ع) است ولو اینکه یک دامن سنگ به کله مردم بزند![1]
[1] . شهید مرتضی مطهری،حماسه حسینی، ج 1، ص 44 و 45.(استاد شهید این حکایت را به نقل از «حاجی نوری» بیان کرده است.)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۶
مجید کمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">