خنده ی حلال

بانک لطیفه های حلال

خنده ی حلال

بانک لطیفه های حلال

خنده ی حلال
پیوندهای روزانه

لطایف قرآنی

يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۳، ۰۵:۰۵ ب.ظ

درمان با قرآن

مردی یهودی از حکیمی پرسید: خداوند در قرآن به پیامبر اسلام گفته است: «لا رَطبً وَ لا یابِسً اِلاّ فی کتابً مُبین». (سوره انعام، آیه59)

حال بگو بدانمِِ« علم طبّ »در کجای قرآن آمده است؟

حکیم بدون تأمّل گفت: در «کلوا و اشربوا و لا تسرفوا». (سوره اعراف، آیه 31)

عصای مرد عرب

مرد عربی پشت سر امام جماعت، به نماز ایستاد. پیش نماز بعد از سوره حمد این آیه را قرائت کرد: «الاعراب اشدّ کفراً و نفاقاً». (سوره توبه، آیه 97) مرد عرب عصبانی شد و نماز خود را به هم زد و با عصایش چند ضربه به پهلوی امام جماعت نواخت و از مسجد خارج شد. اتفاقاً روز بعد که دوباره به نماز جماعت حاضر شد، امام جماعت بعد از سوره حمد، این آیه را خواند: «وَ مِنَ الا َعراب مَنْ یؤْمِنُ بِالله». (سوره توبه، آیه 99) مرد عرب خوشش آمد و گفت: از قرار معلوم عصای روز گذشته نافع و سودمند بوده است.

بار سبک

سربازی از غنیمت های جنگی، تنها یک عدد مشک دزدید! فردی که او را دید وگفت: در قرآن آمده است: «وَ مَن یغلل یأتِ بما غَلّ یوم القیامه؛ و هرکس خیانت کند، روز رستاخیز آنچه در آن خیانت کرده با خود به صحنه قیامت می آورد». (سوره آل عمران، آیه 161) سرباز گفت: چه بهتر، چون در آن روز، هم بارم سبک است و هم خوشبو.

فرستنده: نقی رحمانی

منبع :  مجلهبشارت > خرداد و تیر 1380، شماره 23 ، صفحه 67

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۷
مجید کمالی

لطایف قرآنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">