خنده ی حلال

بانک لطیفه های حلال

خنده ی حلال

بانک لطیفه های حلال

خنده ی حلال
پیوندهای روزانه

لطایف قرآنی

پنجشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۵:۲۳ ب.ظ

راهی برای خوابیدن

در دوره آموزشی معمولاً بعد از نماز صبح نمی گذاشتند کسی بخوابد.اما اگر کسی خوابش می آمد،یک راه وجود داشت؛(آن هم این که) باید می رفت وضو می گرفت و نماز می خواند.بعد سرش را از روی مهر برنمی داشت و همانطور در (حال) سجده می خوابید. در این صورت هیچ کس حق بیدار کردن او را نداشت. یعنی جایز بود که هر کس می خواهد،به این ترتیب چرتی بزند.به چنین کسی می گفتند از خوف خدا غش کرده.

استغاثه به جد و آبا

دو نفر در کاری با هم دعوا کردند،یکی از آنان که سید بود فریاد می زد:یا محمداه،یا محمداه.

دیگری فریاد می زد:وا آدماه،وا آدماه.به او گفتند:این یعنی چه؟

او در جواب گفت:او استغاثه به جد خود می نماید،حال آنکه نمی تواند اثبات کند که آن حضرت جد او است ولی من نیاز به اثبات ندارم که حضرت آدم جد من است.

محرم المبارک و رمضان الحرام

روزی عربی به دیار عجم آمد اتفاقا ماه محرم بود و همه جا مجالس عزای حضرت امام حسین (ع) بر پا بود و غذا و طعام های چرب و شیرین و چای و شربت می دادند او تعجب کرده و پرسید چه ماهی است؟ به او گفتند: ماه محرم الحرام است،او رفت و سال بعد آمد دید از عزاداری و تکیه ها و حسینیه ها و غذاهای چرب و شیرین و چای و شربت خبری نیست و فقط در مساجد باز است و هیچ کس هیچ چیز نمی خورد،پرسید:این چه ماهی است؟ گفتند:ماه رمضان المبارک است عرب گفت: سبحان الله بر عکس نام گذاری کرده اند باید بگویند: محرم المبارک و رمضان الحرام.


منبع : مجله  بشارت > مهروآبان 1389 - شماره 79 ، صفحه 69

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۱
مجید کمالی

لطایف قرآنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">