خنده ی حلال

بانک لطیفه های حلال

خنده ی حلال

بانک لطیفه های حلال

خنده ی حلال
پیوندهای روزانه

منطق پیامبر نیست

شنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۳۵ ب.ظ

یکی از همسران رسول خدا به نام «ماریه قبطیه» فرزندی به دنیا آورد، که پیامبر‌ ـ صلّی الله علیه و آله ـ نام او را ابراهیم نهاد. این پسر مورد علاقه شدید رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ قرار گرفت، اما هنوز هجده ماه از عمر این کودک نگذشته بود که از دنیا رفت. 

پیغمبرکه کانون عاطفه و محبت بود از این مصیبت به شدت متأثر شد و اشک ریخت، و فرمود: ای ابراهیم! دل می‌سوزد و اشک می‌ریزد وما محزونیم به خاطر تو، ولی هرگز بر خلاف رضای خدا چیزی نمی‌گوییم.
تمام مسلمین از این مصیبت متأثر بودند، زیرا آنها می‌دیدندکه غباری از حزن و اندوه بر دل پیغمبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ نشسته است، آن روز تصادفاً خورشید هم گرفته بود، با مشاهده این وضع مسلمین همگی ابراز داشتند که: گرفتن خورشید، نشانه هماهنگی عالم بالا با عالم پایین و رسول خدا می‌باشد، لذا این اتفاق جز به خاطر فوت فرزند پیغمبر چیز دیگری نمی‌تواند باشد. البته این مطلب ـ فی حد ذاته ـ مانعی ندارد، بلکه به‌ خاطر رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ ممکن است دنیا هم زیر و رو شود، اما در آن موقع این اتفاق روی این جهت نبود و در حقیقت یک مسأله طبیعی بود، ولی مردم چون این دو حادثه را در یک روز مشاهده می‌کردند با هم مربوط می‌دانستند و در نتیجه سبب می‌گردید که ایمان و اعتقاد آنها به رسول خدا بیشتر شود.
این مطلب به گوش پیغمبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ رسید، به جای این‌که آن حضرت از این تعبیر مردم خوشحال شود و مثل بسیاری از سیاست بازها موقعیت را برای تبلیغات غنیمت شمرد و از این عواطف و احساسات به نفع اسلام استفاده کند، نه تنها که چنین نکرد، بلکه سکوت را هم جایز ندانسته به مسجد آمد و پس از آن به منبر رفتند و مردم را آگاه نمودند وصریحا‍ً اعلام داشتند که خورشید گرفته است، اما هرگز به خاطر بچه من نبوده‌ است.
زیرا پیغمبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ هرگز نمی‌خواست حتی برای هدایت مردم و پیشرفت اسلام هم از نقاط ضعف و جهالت جامعه استفاده کند، بلکه تلاش می‌نمود تا از نقاط قوت و علم و معرفت و بیداری مردم استفاده شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۳
مجید کمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">