خنده ی حلال

بانک لطیفه های حلال

خنده ی حلال

بانک لطیفه های حلال

خنده ی حلال
پیوندهای روزانه

قهرمان کیست؟

دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۲۳ ب.ظ

پوریای ولی یکی از پهلوانان معروف دنیاست، و ورزشکاران هم او را مظهر فتوت و مردانگی و عرفان می‌دانند. 

نقل می‌کنند که روزی به کشوری سفر می‌کند، تا با پهلوان درجه اول آنجا در یک مکان و وقت معینی مسابقه‌ی پهلوانی بدهد.
در شب جمعه به پیرزنی بر می‌خورد که حلوا خیرات می کند و از مردم هم التماس دعا دارد.
پیرزن، پوریای ولی را نمی‌شناخت، لذا جلو آمد و به او حلوا داد و گفت: حاجتی دارم، برایم دعا کن.
ـ چه حاجتی؟
ـ پسر من قهرمان کشور است، هم اکنون قهرمان دیگری از خارج آمده تا در همین روزها با پسرم مسابقه دهد، و چون تمام زندگی ما با همین حقوق قهرمانی فرزندم اداره می‌شود، اگر پسر من زمین بخورد، نه تنها که آبروی او رفته بلکه تمام زندگی ما نیز تباه می‌شود. و من پیرزن هم از بین می‌روم.
پوریا گفت: مطمئن باش من دعا می‌کنم.
پس از آن پوریا با خود فکر کرد که فردا چه باید بکند، آیا اگر قویتر از آن پهلوان بود او را به زمین بزند یا نه؟
بعد از مدتی فکر و خیال به این نتیجه رسید که: قهرمان کسی است که با نفس خود مبارزه کند، لذا تصمیم خودش را گرفت.
... چون روز موعود فرا رسید و پنجه در پنجه‌ی حریف خود افکند، خویشتن را بسیار قوی و حریف را خیلی ضعیف یافت، بطوری که می‌توانست به آسانی پشت او را به خاک برساند.ولی برای اینکه کسی نفهمد مدّتی با او هم‌آوردی کرد و بعد هم به گونه‌ ای خودش را سست نمود، که حریف، وی را به زمین زد و روی سینه‌ اش نشست.
نوشته ‌اند: در همان وقت احساس کرد که قلبش را خدای متعالی باز نمود، گویی ملکوت را با قلب خود می‌بیند، چرا؟
برای اینکه یک لحظه جهاد با نفس کرد. بعد این مرد از اولیاءالله شد.
زیرا: المجاهد من جاهد نفسه.
و به مصداق اشجع الناس من غلب هواه، چنان قهرمانی ای به خرج داد که از همه قهرمانیها بالاتر بود. [1]
[1] . شهید مرتضی مطهری،گفتارهای معنوی، ص 230 و 231.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۵
مجید کمالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">